måndag 28 mars 2011

Bilder från Thailand.

Ok, här kommer lite från Thailand.


Att gå in i mataffärer i andra länder är för mig som att öppna upp en bok för att lära sig mer om landet. Det säger mycket om hur vardagslivet ser ut för många och har man tur så hittar man saker man inte sett förr. I Thailand var det ju såklart väldigt många grejer jag aldrig sett förr. Eller ens fattade vad det var för den delen :)

En dag var vi i ett stort köpcentrum som hade en stor mataffär. Den var lite dyrare och "finare", men det var ändå intressant. Den hade ändå sina konstiga thai-varianter. Typ saltad fisk mitt bland grönsakerna.




En annan grej var allt kött bara låg öppet. Så var det iofs överallt men man blev lite chockad efter att ha gått runt bland billiga kläder och skor o lite torrvaror osv för att sen hamna i den luktande delen där allt bara var "in your face". 




En annan dag åkte jag till SuperCheap (jobbig resa där taxialternativet var skitdyrt och istället fick åka skjuts med en kille på hans motorcykel i typ 45 min med trasigt fotstöd. Dessutom tog det ett tag innan de fattade vart jag ville. Eller det tog ett tag för mig att inse att jag var tvungen att säga "sopatjiiiip" för att de skulle vara med). Det var som det lät, skitbilligt. Bara thai-folk som stirrade ut "farangen" som inte visste var han hade hamnat. Men jag visste. Jag njöt :)

Billiga, roliga thai-grejer överallt och inga regler (som verkade vara en nationell regel). Svettigt och rörigt. Den här tjejen lyftes typ 6 meter upp i luften för att ta ner lite grejer. Inget skydd eller nåt. Madness.  



"Smell of success"..


Det här var färskvaruavdelningen. Jag hade inte riktigt tid just den dagen vilket var väldigt synd för jag hade gärna gått runt där i någon timme.



På fiskavdelningen bodde en katt som var fin. Men den förstod inte mina försök att fota den. 


? Stor fisk?


Grodben och fiskgälar och annat slafs. Miljövänligt :) Gälarna kokade man tydligen soppa på. 


Stora snäckor! Frågade några tanter men de fattade INTE vad jag sa. MEN VAD ÄR DET FÖR NÅGOT??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar