måndag 6 juni 2011

Trifle.

Imorgon fyller mina kära Ellen år och då har vi haft en liten födelsedagsgrillning idag, nationaldagen och allt till ära..
Jag slog på med stort (uppdatering på de andra grejerna kommer) och det som jag personligen var VÄLDIGT nöjd med var min trifle. Mycket för att jag aldrig gjort en förut. Känns som att det kommer bli en och annan denna sommar :)
Både bigarråerna och persikorna är konserverade från Grekland (of course). Och lite freebase var det, man vill ju inte härmas!! :D


De olika delarna:

Sockerkaka - detta recept rekommenderas starkt då kakan blev skitgod!
Nerkokt lag av bigarråerna med lite galliano (vuxensmak)
Avrunna bigarråer
Skivade persikor
Vispad grädde
Mascarponekräm (2 äggulor, lite vanilj och socker vispades upp fluffigt innan mascarpone rördes ner. Äggvitorna vispades fluffiga och med lite turkisk yoghurt vändes de ner)

Ha allt klart och sen är det bara att varva.


Varvmode -->


SÅ FIN!! SÅ GOD!!

Ja, jag hade ju inget annan form som funkade, man vill ju ha glas för att se de olika lagren. Så det fick bli en blomvas :)

Detta kan ju varieras i det oändliga med frukter, bär waevvah. Madness!

2 kommentarer:

  1. För god, för mycket för att inte må lite illa efteråt..mmm..mera tack.

    SvaraRadera
  2. ser så bjudande ut!!! grattis ellen :-)

    SvaraRadera