måndag 12 september 2011

Svart trumpet!

Igår kom min mamma med en present från skogen. Nämligen svart trumpetsvamp. Då är det bara att tacka och ta emot. Plockade och delade var de också! :)
 Jag hade inte rätta tillbehör igår (annars skulle de redan vara borta) så jag sparade dem till idag så jag kunde fixa något smarrigt till.


Nicet. 


Svamp, timjan, vitlök, lök, grädde (vakuumförpackad från jobbet :) 


Hade ett par skvättar vitt vin i kylen som fick koka ner med hönsbuljong, lök och timjan. 


Stekte svampen i hög värme och lät sedan vätskan som kom ut koka tillbaka in.


Sen i med lök, vitlök och timjan samt en klick smör. Smööööör. 


Sen hade jag i grädden och vinkoket och lät såsen komma ihop. 


Hade lite förkokta jordärtskockor som jag stekte upp till. 


Et voilá.
Tuppfärsbiffar med kokt mandelpotatis, stekta jordärtskockor och svampsås.
Tema - skog möter höst :D

1 kommentar:

  1. smaskens!!! finns mer, som håller på att torkas, för senare tillfället

    SvaraRadera