onsdag 12 oktober 2011

ChocolatePeanutBananaCake.

Jag gillar som bekant banan. I mat, kakor, allt möjligt. Här blev det max-mode.


Vitchokladkaka. Skitgod som den är eller med typ lättvispad grädde och jordgubbar. ELLER som en botten till en tårta typ. Kan ej lämna ut recept. TOP SECRET.

Delade mitt itu.


En smet gjord på krossade jordnötter, jordnötssmör och banankola (banan, lönnsirap, grädde, smör, socker). Smeten fick gå mellan två skivor kaka. 


Äckelchoklad. Ja, alltså inte chokladen utan att temperera. JAG HATAR DET! Gör fan inte om det, för mycket jobb. Det ska vara perfekta förhållanden hit och dit. Bajs.


Jag hann i alla fall täcka dem innan det började stelna, det var typ för mycket drag i restaurangen eller nåt. BAJS!!


Vit choklad i papperssprits! Hur länge sen var det inte man gjorde en sån?


Som ni ser blev det en ful spiral på toppen som dekoration. Det skulle bli en snygg 80-talsgrej när man drar med en tandpetare från mitten utåt medan chokladen fortfarande är smält. Istället ser det ut som en tårta på ett kefft kafé. Men den var så jääävla god. Och det är väl det som spelar roll eller?

4 kommentarer:

  1. ähmen jag döör så god den ser ut!! Vad kan jag göra för att få receptet:)

    SvaraRadera
  2. Den var SÅ god o jag är som tur var en av de lyckliga som har receptet;) succé var det även om banan inte uppskattas av alla;)

    SvaraRadera
  3. Catrin var glad, Anna attackera Catrin :)

    SvaraRadera
  4. Haha Den ser sjukt Keff ut. Fan ska ta och baka nu bara för det! kladdkaka med muscavado banan i botten =)

    SvaraRadera